Raf-Pol

Międzynarodowy Dzień Higieny Rąk.

09-05-2022

Higiena rąk jako jeden z najważniejszych aspektów bezpieczeństwa w firmie.

W wielu branżach standard higieny rąk przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo pracowników, klientów czy pacjentów. Wydawałoby się, że przestrzeganie odpowiednich zasad higieny rąk jest sprawą oczywistą, jednak wiele osób niestety niedbale wykonuje poszczególne kroki lub po prostu nie ma odpowiedniej wiedzy.

 

 

Co zrobić jako pracodawca aby poprawić poziom higieny dłoni w miejscu pracy?

Najważniejsze jest uświadomienie pracowników jak ważne jest regularne mycie rąk przy zastosowaniu odpowiedniej techniki. W tym celu, w toaletach, warto zainstalować specjalne instrukcje mycia oraz dezynfekcji rąk. Takie instrukcje można pobrać z naszej strony:

DRUK_instrukcja dezynfekcji rąk

DRUK_instrukcja mycia rąk

Szczególnie ważne jest, aby pracownicy myli ręce:
• po wydmuchaniu nosa, kichnięciu lub kaszlnięciu
• przed i po spożyciu posiłku
• po korzystaniu z toalety
• po wyniesieniu lub bezpośrednim dotykaniu śmieci


Kolejną, bardzo ważną kwestią jest zaopatrzenie łazienek w wysokiej jakości materiały eksploatacyjne, takie jak: mydło w płynie z dobrym składem oraz dobrej jakości ręczniki papierowe. Dlaczego jest to tak ważne?


• Skład mydła ma ogromne znaczenie, dobrej jakości mydło nie powinno mieć w składzie soli kuchennej, która uszkadza skórę rąk. Dobre mydło w płynie, które nie wysusza skóry, mydło w płynie antybakteryjne można znaleźć w ofercie marki Tork, której nasza firma jest dystrybutorem.


• Wysokiej jakości ręczniki papierowe jednorazowe – są najbardziej higienicznym sposobem osuszania dłoni, a co więcej są (wbrew ogólnej opinii) najbardziej wydajnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Jeden listek dobrej jakości ręcznika papierowego wystarczy do dokładnego osuszenia dłoni. Jeśli natomiast chodzi o zwykłe, niskiej jakości ręczniki, zużywamy ich nawet do kilku listków za jednym razem. Nie warto więc oszczędzać na jakości, ponieważ ostatecznie koszty i tak będą większe, a oprócz tego wygenerujemy większą ilość odpadów. Dostawcą jakościowych ręczników papierowych jest również firma Tork, produkty dostępne są w naszym sklepie internetowym.


• Oprócz materiałów eksploatacyjnych, bardzo ważny jest sam sposób ich dozowania. Według badania przeprowadzonego przez profesora z uniwersytetu w Leeds w trzech niezależnych szpitalach (przez okres 12 tygodni) zanieczyszczenie bakteryjne jest mniejsze w łazienkach, gdzie do osuszania dłoni wykorzystuje się dozowniki do ręczników papierowych. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest podmuch powietrza wytwarzany przez suszarkę, który rozprowadza patogeny w powietrzu oraz sprawia, że osadzają się one na powierzchniach wokół. Z tego też powodu, w miejscach, gdzie z toalety korzysta więcej osób (również w firmach) warto zastanowić się nad inwestycją w bezdotykowy dozownik do ręczników oraz bezdotykowy dozownik mydła z czujnikiem.

 

TO WAŻNE!

Podczas mycia rąk w toaletach publicznych, wiele osób robi to w sposób niedbały i niedokładny. Ilość rozprzestrzenianych bakterii zwiększa się. Według badań przeprowadzonych w 2020 roku, 75 % osób preferuje ręczniki papierowe oraz nie czuje się komfortowo używając suszarki. Warto więc zastanowić się nad bezpieczniejsza alternatywą, jaką są dozowniki do ręczników papierowych.

 

W dniu Międzynarodowego Dnia Higieny Rąk serdecznie zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty na wysokiej jakości materiały eksploatacyjne, mydła, dozowniki oraz wiele innych rozwiązań czystościowych. Od lat pomagamy wielu firmom w uzyskaniu czystego i bezpiecznego środowiska. Zachęcamy do kontaktu, chętnie doradzimy, dobierzemy i dostarczymy rozwiązania czystościowe.

 

Nasz oferta dostępna jest w e-sklepie: https://sklep.cleanway.pl/ oraz stacjonarnie w naszej siedzibie pod adresem ul. Stalowa 6c, 87-100 Toruń.

Zapraszamy również do kontaktu:

668 106 034

biuro@cleanway.pl

 

Aromamarketing w firmie – bo zapach idzie w parze z czystością.

Czym jest aromamarketing i dlaczego ma tak duże znaczenie? Aromamarketing, czyli inaczej marketing zapachowy lub marketing sensoryczny. Jest to forma marketingu, która powstała niedawno, jednak to, że zapach przywołuje odpowiednie odczucia, wiedzieliśmy od dawna. Zapach działa na klienta czy gościa w podobny sposób jak poziom czystości w danym pomieszczeniu, czy obiekcie. Im bardziej spodoba się […]

CZYTAJ DALEJ